Taneční sdružení ČR


Kontakt

 

Taneční sdružení ČR
Celetná 17
Praha 1
110 00
Česká Republika
Telefon: +420 724 602 763

 

Životní jubilea v SRPNU 2013 PDF Tisk Email
Čtvrtek, 08 Srpen 2013 09:50
Počet zobrazení : 2083
 
Muchka Bohumír  27/8/1928
tanečník, pedagog
Kotzian Ludvík   18/8/1933
tanečník, pedagog  
Hartlová Jitka  26/8/1943
taneční pedagog
Kolenatá Jana  9/8/1948
tanečnice   
Černá Michaela  24/8/1958
tanečnice 
Bahníková Jiřina  24/8/1958
 tanečnice
Kukrál Jaroslav 14/8/1963
tanečník


Muchka Bohumír  27/8/1928
tanečník, pedagog
Technicky i výrazově nadaný tanečník. Od roku 1977 pedagog Taneční konzervatoře Praha.  Vytvořil osnovy pro studium anatomie a fyziologie pro studenty taneční konzervatoře. Působil v kurzech lidových tanců.

Kotzian Ludvík   18/8/1933
taneční, pedagog
Od poloviny padesátých let do konce osmdesátých let působil v baletním souboru Národního divadla v Brně, kde vedle klasických rolí vytvořil i řadu odlišných typů v soudobém repertoáru. K tomu lze přičíst dlouholetou činnost hostujícího sólisty Moravského divadla v Olomouci a Národního divadla v Bratislavě. Vystudoval teorii tance a taneční pedagogiku na VŠMU v Bratislavě. Pokračoval a ukončil studium pedagogiky tance v Petrohradě. Od začátku sedmdesátých let do roku 1996 působil jako pedagog v brněnském baletním souboru a na VŠMU v Bratislavě a měl rozhodující umělecký a organizační vliv na rozvoj Taneční Konzervatoře v Brně ve funkci zástupce ředitele a ředitele do roku 1996. Podílel se na výchově tanečních pedagogů na HAMU. Od roku 1990 byl vedoucím ateliéru taneční pedagogiky Divadelní fakulty JAMU do roku 2006.

Černá Michaela 24/8/1958
tanečnice
Narodila se v Brně. V roce 1977 absolvovala Taneční oddělení Státní konzervatoře v Praze a současně jednoroční stáž v Akademickém choreografickém učilišti v Leningradě. Poté nastoupila angažmá jako sólistka baletu ve Slovenském národním divadle v Bratislavě, kde působila celé dva roky. Zde tančila Odettu a Odilii v Labutím jezeře, Giselle a Carmen ve stejnojmenných baletech, Dobrou vílu v Popelce, Zaremu v Bachčisarajské fontáně a jiné.
V sezoně 1979–1980 přestoupila do Baletu Národního divadla v Praze na post sólistky. Vytvořila zde řadu rolí nejen klasického, ale i moderního repertoáru. Ztvárnila postavy jak dramatické, tak i komické: Odetta / Odilie v Labutím jezeře, Myrtha v Giselle, Zarema v Bachčisarajské fontáně, Paní Měděné hory v Kamenném kvítku, Eva ve Věčných písních, Giullietta v Hoffmanových povídkách, Matka v Pokladu (Kytice), Lady Macbeth v Macbeth, Francesca v Labyrintu, Diana v Sylvii, Jennifer a Pták ohnivák ve stejnojmenných baletech, Kitri v Donu Quijotovi, Sylphida v La Sylphide, Dívka v Carmině Buraně, Taglioni v Grand pas de quatre, Šeříková víla a Královna v Šípkové Růžence, Cholera v Čajkovském, Zlá sestra a Macecha v Popelce, První tanečnice a Učitelka tance v Někdo to rád…, Matka v Dítěti a kouzlech. Tančila klasická pas de deux v baletech Paquita, Korzár, Esmeralda, Bajadéra, Spící krasavice aj. Mimo jiné také ztvárnila jednu z hlavních rolí v celovečerním filmu Děti z Divadelní ulice v koprodukci USA a SSSR, který vznikl pod záštitou monacké princezny Grace.
Zúčastnila se řady mezinárodních i celostátních soutěží: Praha 1975 (1. cena v kategorii mladších), Bratislava 1977 (2. cena v kategorii starších), Varna 1974 (4. místo v kategorii mladších), Lausanne 1976 (Cena nejlepší Evropanky s měsíčním stipendijním pobytem v Briansky Saratoga Ballet Center a cena s medailí za nejlepší klasickou variaci), Tokio 1978 (medaile a 12. cena), Jackson 1980 (diplom). Zúčastnila se řady mezinárodních festivalů, zahraničních zájezdů a hostování na Kubě, v USA, Austrálii, Velké Británii, Francii, Řecku, Německu, Belgii, Polsku, Španělsku, Finsku nebo ve Švýcarsku.
Od roku 1996 přešla do funkce baletního mistra a pedagoga v Národním divadle v Praze. Současně ještě vystupuje v rolích královen a matek. Poslední roky pracuje též jako asistentka choreografie. Spolupracovala s řadou významných tvůrců, jako je J. Kylián, J. Grigorovič, Stein, L. Vaculík, Ch. Hampson, C. Janssen, Y. Vàmos, F. Andersen a s mnoha dalšími. V roce 2004 vytvořila choreografii Polednice (hudba: A. Dvořák) a Carmen (hudba:R. Ščedrin a G. Bizet) u příležitosti Ryedale Festival v Anglii.
Kukrál Jaroslav  14/8/1963
tanečník
Narozen v Č. Budějovicích v roce 1963.
Ač vystudoval Zemědělskou školu, obor mechanizace zemědělské výroby, stal se od roku 1987 tanečníkem v baletu JD s krátkým mezipůsobením v baletu Československé televize.
Je absolventem pětisemestrálního studia taneční pedagogiky na AMU.
V JD ztvárnil např. tyto role: Aeneas – Dido a Aeneas, Merkucio, Claudius – Shakespearovské siluety, Péťa – Péťa  a vlk, Hilarion – Giselle, Toreador – Carmen, Čarodějnice, Loupežník – Z pohádky do pohádky, Mistr čas – Popelka.
V roce 2003 ukončil aktivní taneční činnost a na základě konkurzu přešel do operního sboru JD, kde získal popularitu jako představitel menších, převážně komických sólových úloh. Současně vykonával funkci tajemníka baletu.
Po šesti letech operní služby přijal v roce 2009 nabídku vedení JD a přestoupil do souboru činohry na pozici tajemníka a inspicienta.
Jako jeden z mála členů JD působil ve třech jeho souborech, přestup do čtvrtého - loutkohry zatím neplánuje.